top of page

Pilotní průkaz pilota kluzáků

- opravňuje k samostatnému řízení kluzáků

  

 

Podmínky pro zahájení výcviku

- minimální věk není stanoven, ale první samostatný let může žák absolvovat nejdříve v den svých 14 narozenin a o pilotní licenci lze požádat nejdříve v 16 letech.  

U uchazečů mladších 18 let nutný souhlas rodičů – přiveďte je, svezeme je :-) )

 

- osvědčení zdravotní způsobilosti u určeného sportovního lékaře

 

Pilotní výcvik probíhá dle prvidel pro získání kvalifikace SPL popř. LAPL - CAA-ZPL-161 (- odkaz)

Teoretická příprava :    

Praktická výuka :

- právní předpisy z oblasti letectví- seznamovací let

- lidská výkonost- předvedení účinků kormidel, nácvik přímého klouzavého letu a zatáček

- meterologie- vybírání pádů,skluzů a spirál, pomalých letů a přetažení

- komunikace- nácvik startu, letu po okruhu a přistání

- základy letu- opravy nesprávných rozpočtů a vadných přistání

- provozní postupy- nácvik řešení závad na letadle, při vypouštění, přistávání do omezeného prostoru

- provedení plánování letu- uvádění a vybírání pádů, spirál a vývrtek

- obecné znalosti o letadle- přezkoušení před prvním samostatným letem

- navigace- samostatné a kontrolní lety po okruhu a do prostoru

- létání v termických stoupavých proudech

- navigační let ve dvojím řízení v délce alespoň 100 km NEBO samostatný   

   navigační let v délce alespoň 50 km

 

Teoretická příprava není přesně časově stanovena ( přizpůsobení k šikovnosti žáka).

Praktická výuka zahrnuje minimálně 15 letových hodin a 45 startů, z toho 10 hodin je ve dvojím řízení s instruktorem a 5 hodin v sóle.

Cena výcviku: - odlétané minimum z osnovy, včetně vleků a instruktora = cca 30.000,-Kč.

 

Poznámky k výcviku a jeho ceně:

Nevybírejte jen podle ceny uvedené na reklamním letáku – zajděte se na letiště podívat, požádejte o Seznamovací let (odkaz na eshop), nasajte atmosféru. Důležitá je i vzdálenost letiště a doprava na něj – bude se jednat o desítky cest tam a zpět, vůbec není špatná možnost přespání na letišti – třeba o víkendu - ubytování jako doma, tak abyste mohli začít létat v klidném počasí brzo ráno bez zbytečného vstávání.

Pilotní výcvik je možné teoreticky odlétat za měsíc – je ale otázkou, zda dokážete všechno vstřebat, zažít a hlavně si užít podle našeho hesla „Létáme pro radost“.

Ze zkušenosti:

- pilotní výcvik běžnému člověku trvá cca jednu sezónu (člověk, který nikdy nelétal, má volné jen víkendy a svátky a chce si výcvik užít) a nalétá při něm cca 20h. Mladší se učí obecně rychleji, žádný limit pro věk ale neexistuje, je mnoho žáků, kteří mají šedesátku dávno za sebou.

- ze začátku Vám bude třicet letových minut připadat nesmírně dlouhých a budeme po třech „okruzích“ (cca 20 minut ve vzduchu) dělat přestávky, kdy si odpočinete, vysvětlíme si chyby a naučíme se je opravovat.

- ne každý den je letové počasí a protože „Létáme pro radost“, nebudeme Vás nutit létat za každou cenu, jen aby se „nalétaly hodiny“, největší pilotní umění je poznat, kdy neletět !

bottom of page